Medewerker Financiën & Control
Werkzaamheden onder meer:
- Opstellen, beheren en bewaken van de planning voor de jaarrekening en het afstemmen van de werkzaamheden (zowel intern als met accountant)
- Schrijven van de jaarrekening en de toelichtingen op balans en winst- en verliesrekening (voor zowel de stichting als geheel (enkelvoudig en geconsolideerd) als voor dochterstichtingen en vennootschappen)
- Opstellen van balansspecificaties en specificaties voor de W&V-rekening;
- Reviewen van jaarrekeningdossiers
Projectmedewerker Financiële Administratie
Als Projectmedewerker Financiële Administratie heb ik de volgende werkzaamheden gerealiseerd:
- Inventariseren van de structuur, activiteiten, processen, controles en planning van opbrengsten- en grootboekadministratie en adviseren omtrent verbeteringen
- Ondersteunen bij het invullen van maandelijkse productieverantwoordingen ten behoeve van zorgkantoren en het invullen van nacalculatieformulieren
- Analyseren productieresultaten
- Ontwikkelen en invullen van de CONTROLTOOL (Applicatie voor het verwerken en controleren van rekenstaten en het monitoren van lopende mutaties daarop)
- Correspondentie met NZA inzake bezwaarschriften op rekenstaten
Interim Beleidsmedewerker AO/IC
Binnen deze landelijk opererende zorginstelling heb ik verschillende opdrachten uitgevoerd binnen de unit Finance en Control.
Als beleidsmedewerker AO/IC heb ik onder meer de volgende werkzaamheden verricht:
- Ontwikkelen van een intern controleplan omtrent managementinformatie en interne ‘controle-instrumenten’ om de juistheid en volledigheid van managementinformatie en kwartaalrapportages te optimaliseren
- Opstellen, beheren en bewaken van de planning voor de jaarrekening 2009 en afstemmen van de werkzaamheden (zowel intern als met accountant)
- Schrijven van de jaarrekening en de toelichtingen op balans en winst- en verliesrekening
- Review jaarrekeningdossiers
- Contactpersoon externe accountant
- Ondersteuning bij enquête boekwaardeproblematiek AWBZ
- Inventariseren aanwezige processen en procedures
- Mede samenstellen van een ‘gereedschapskist voor locatiemanagers, waarin alle financieel administratief gerelateerde processen en procedures, die van belang zijn voor de bedrijfsvoering en uitoefening van de functie als locatiemanager, zijn opgenomen.